środa, 30 października 2019

Założenia

Mam nadzieję, że wszystko spisałam w sposób zrozumiały, by nie pozostawić miejsca na wątpliwości, w jakim celu został założony ten blog. 

  1. Poglądy. W żadnym wypadku nie pragnę zmieniać Twojego światopoglądu. Jest to indywidualna sprawa każdego z nas, a ja jedynie będę próbowała przedstawić jeden, jasno określony sposób spojrzenia na dany temat.
  2. Nie przedstawiam swojego stanowiska. Chciałabym zaznaczyć, że wszystkie wpisy będą eksperymentem myślowym, pewnego rodzaju próbą wczucia się w osobę, która stara się przekonać wszystkich do swoich racji. Bohaterami będą osoby, które za moim pośrednictwem (czy też za pośrednictwem wpisów) będą mamić, kusić, przeciągać na swoją stronę.
  3. Zabawa, a nie agitacja! Gdybym napisała, że nie zgadzam się z każdym napisanym zdaniem, skłamałabym. Być może z niektórymi prezentowanymi treściami utożsamiam się w połowie, jednej trzeciej, a może tylko w jednym procencie, ale zawsze będzie to dla mnie przede wszystkim zabawa. Proszę pamiętać, że twórcami wpisów są bohaterowie, a nie ja. ;)
  4. Język. Zdaję sobie sprawę, że najlepiej jest zachować spójność i to też będę starała się uczynić, ale jestem tylko człowiekiem, który pełen jest sprzeczności. Momentami czuję się jak nastolatka, w której buzują hormony, zdarza się, że nie mogę zapanować nad oficjalnymi sformułowaniami, a czasami klnę jak kloszard spod monopolowego. Niemniej obiecuję, że każdy post będzie możliwie ujednolicony. 
  5. Argumenty. Proszę pamiętać, że bohaterowie sięgną po wszystkie możliwe chwyty, żeby przekonać Cię do swojego stanowiska. Niekoniecznie muszą być to trafne spostrzeżenia, podparte badaniami albo jakimiś źródłami. O nie! Granie na emocjach? Wzbudzanie poczucia winy? Nie zawahają się ich użyć! Tylko od Ciebie zależy, jak potraktujesz ich wpis. Zmusi Cię do przemyśleń? Zignorujesz go? To Twoja decyzja.
  6. Tematyka przypadkowa. Pomysł na założenie bloga był inny, ale ewoluował. Początkowo chciałam pisać tylko teksty polemiczne do moich poglądów, żeby poznać sposób myślenia drugiej strony, ale szybko z tego zrezygnowałam. Nie chcę, żeby ktokolwiek poznał moje przekonania na tyle dobrze, żeby był w stanie powiedzieć cokolwiek na temat autorki bloga. To bohaterowie mają mówić, a nie ja. Nie zawsze będą to wpisy kontrowersyjne nie chcę być kojarzoną tylko z tym. 
  7. Na poważnie?  Dla bohaterów możliwość podzielenia się swoim zdaniem jest jak najbardziej ważna i chcieliby, żeby każdy wpis traktować z szacunkiem i powagą. Momentami mogą pojawić się elementy humorystyczne, ale bohaterowie zrobią to tylko po to, żeby wzbudzić sympatię dla swoich poglądów. Nie wykluczam, że z czasem pojawią się jakieś typowo satyryczne wpisy, ale odpowiednio to otaguję i w poście również zwrócę na to uwagę. 
  8. Tytuły. Sama nazwa bloga powstała w oparciu o pomysł, żeby nowy czytelnik choćby ze zwykłej ciekawości zajrzał tutaj. Tak samo z tytułami wpisów; będą one sugerować jedynie tematykę omawianą w nim, ale wydźwięk może być zgoła inny niż prezentowane poglądy. Czasami tytuł może być wyolbrzymiony, czasami humorystyczny, a czasami kontrowersyjny. Taki chwyt marketingowy. ;)
  9. Komentarze. Domyślam się, że większość ludzi z blogosfery stawia na anonimowość i nie chce, żeby jego przekonania z realnego świata zostały przeniesione do wirtualnego. Szanuję takie podejście sama założyłam nowe konto, więc marudzenie w tej kwestii byłoby hipokryzją. ;) Nie wiem, jakie zainteresowanie wzbudzi taka tematyka, ale jeśli tylko kwestia braku anonimowości odstrasza Cię od pozostawienia komentarza, zachęcam do skorzystania z opcji Anonimowy. Chciałabym poznać Twoje zdanie (na temat bloga, wpisu, tematyki, wszystkiego!), nawet jeśli nie będę w stanie dopasować go do nazwy użytkownika. 
  10. Dialog. To pierwszy i (mam nadzieję) ostatni raz, kiedy wprost przekazuję swoje przekonanie. Uważam, że żyjemy w społeczeństwie do tego stopnia spolaryzowanym, że powoli tracimy zdolność do komunikowania się z przeciwną stroną. Niekoniecznie musimy podzielać radykalne poglądy, żeby z trudem wysłuchać naszego oponenta. Chciałabym to zmienić, ale nie mam odpowiednich narzędzi i możliwości. Ten blog (ponownie mam nadzieję) będzie miejscem, gdzie najróżniejsze postawy i poglądy zostaną przedstawione bez oceniania. Jeżeli znajdziesz potwierdzenie swoich przekonań świetnie! Jeżeli postawa jest ci obca, niezrozumiała, być może będzie to okazja do refleksji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz